Κορμός γυμνού ανδρικού αγάλματος. Bρέθηκε το 1995 στον χώρο III του Γυμνασίου της αρχαίας Μεσσήνης μαζί με θραύσματα από τα χέρια, τις κνήμες και τα πέλματα, τα οποία είναι συμφυή με την πλίνθο και το στήριγμα (κορμό φοίνικα) του δεξιού στάσιμου σκέλους του. Πρόκειται για αντίγραφο του 1ου αι. π.Χ. ενός φημισμένου χάλκινου πρωτοτύπου του 5ου αι. π.Χ., έργου του Αργείου γλύπτη Πολυκλείτου. Ο Δορυφόρος του Πολυκλείτου ήταν γνωστός στην αρχαιότητα ως ο "κανών", ως η ιδεώδης από άποψη ρυθμού και συμμετρίας, εικόνα του καλού και αγαθού νέου άνδρα. Κρατούσε στο λυγισμένο αριστερό του χέρι το δόρυ, στο οποίο οφείλει και το όνομά του. O Δορυφόρος της Mεσσήνης προστίθεται στα γνωστά πλήρη ή ελλιπή ρωμαϊκά αντίγραφα που βρίσκονται σε χώρες της Ευρώπης (Ιταλία, Γερμανία) και στις ΗΠΑ (Μιννεάπολη). H κατασκευή και η τοποθέτηση του Δορυφόρου της Mεσσήνης πάνω σε προγενέστερο βάθρο χάλκινου ανδριάντα φαίνεται ότι έλαβε χώρα στα χρόνια του Aυγούστου, είναι δηλαδή σύγχρονος με την αναδιάταξη του χώρου του Γυμνασίου της πόλης, την αναζωπύρωση του θεσμού της εφηβείας και την κατασκευή του μνημειώδους τετρακιόνιου δωρικού Προπύλου στα χρόνια αυτά. Η γυμνότητα και το μεγαλύτερο του φυσικού μέγεθος δηλώνει ότι εικονίζεται κάποιος ημίθεος ή ήρωας και όχι κοινός θνητός νικητής σε αγώνες. Είναι πολύ πιθανή η ταύτιση του Δορυφόρου με τον Θησέα, σύμφωνα με την περιγραφή του Παυσανία που είδε στο Γυμνάσιο αγάλματα των προστατών της εφηβείας, του Ηρακλή, του Ερμή και του Θησέα.